Joke and Stefan on their trip around the world!

Gelukkig nieuwjaar !! en wat verhaaltjes.

20 december

Echt naar Queenstown

Na en bad in de koude rivier bestond ons onbijt uit een gebakken ei een bord oatmeal pap en 2x cup a soup du pumpkin. Op was het en moesten nu grote boodschappen doen dit deden we in Queenstown, weg gingen de aanbiedingen bij langs. Bij de bieb mochten we onze zpulletjes op laden ik had de verhaaltjes al in t klad en typte dit nu over joke nam het gelukkig over ze deed dit een paar keer zo snel als mij (sorry voor de toevoegingen van Joke, (ahum….en wie zit dit te typen?!)) Al met al nog een heel werkje om 2 uur het internet op voor een half uur kostte 2 dollar zetten de verhaaltjes online lazen wat mailtjes en klaar is koos. We kochten 5 boeken voor 5 dollar. Toen de stad in best leuk stadje maar met ons budget zijn de stadjes wel saaier er waren wel leuke terrasjes aan het water met daarachter hoge bergen. T’was rond half 5 toen we weer in de auto zaten we tankten en deden nog meer boodschappen en omdat het bijna kerst is haalden we lekkers, chocoladerepen,KAAS,pudding. De chocoladereep met rum en rozijnen maakten we verder rijdend soldaat, na de reep waren we bommetje vol. We wilden een eind rijden maar we zagen zo’n schitterende gratisplek aan het meer onder reusachtige bomen dat we net en half uur buiten Queenstown kamp op sloegen. Het zonnetje scheen krachtig en dus terwijl ik joke aan het opruimen had gezet pakte ik het matras rolde het uit op grind/keien strand zwom een stukje in eht veel te koude water en toen opladen, stopte mijn stekker in in de zon en wachte zo 2 uur liggend. Helemaal opgeladen en verkwikt maakt ik terwijl de zon achter de heuvel zakte een bank van het grind en als zitting gebruikte ik het matras.en zo aten we een hele tijd onder het dekbed wijn en kaas crackertjes erbij genietend van ons 100.000 inch 3d tv. Bij het slapen was het  voor de eerste keer te warm ik zette daarom de tent op  en joke bleef in de auto terwijl ik de halve nacht wakker lag maar wel prinsheerlijk.

21 december

Vroeg in de ochtend onstotnd er een  bulderend briesje wind die  de tent om me heen deed waaien. Ik was bang dat als mijn gewicht de tent verliet ik het achterna zou moeten hollen en dus ontmandelde ik de tent van binnen uit. De auto in en om half 10 werd ik weer wakker het regende nu van jetje met een enorm windje erbij. We ontbeten  met kaas op brood en choco-pasta op brood en dit gaf ons brave burgertjes moed en zo reden we  weg het klaarde op en het landschap ging van rotsig naar glooiend. We stopten bij een plek met conifeertjes van honderden jaren oud.  Er was ook een toilet waar we lekker poepten. En toen  het rotweer weer in. In Te Anau haalden we een brood en bananen  en reden verder door naar Milford Sound het weer was nu echt te bar en te boos en in een bocht moesten we  nog vol in de ankers vanwege een omgevallen boom. We vulden ons flessen met water onder een kraam voor wandelaars. En we parkeerden op een open plek waar de wind ons autootje deed wiegen in de wind we ontstaken een deuntje uit mijn muziek apparaat en ik begon in mijn nieuwe 2e handsboekje ‘the wilt alternative’. Het zat er heerlijk dekentje over ons heen maar na een paar uurhangen kwam er een wegmeneer en we mochten er niet blijven staan. We moesten of terug of naar Milford Sound ,want ze gingen de weg afsluiten vanwege het slechte weer en dus gingen we  weer verder t’was nu wel spectaculair met omgevallen bomen en overal watervallen. Op sneeuwhoogte  was een tunnel waar we een 15minuten op het stoplicht wachten we parkeerden de auto in Milford Sound en ik las mijn boekje en Joke haakte mij een riem. En nog een kijkje gaan nemen toen het wat minder regende tussen de fjorden schitterend. We reden toen het donker werd naar het minivliegveldje war geen bordjes stonden met verboden overnichtcaming (het regende nog steeds)

22 December

Het regende nog steeds

We reden terug naar de P plekken en we wachten op mooi weer ‘s avonds was het een uurtje droog en we genoten een van het uizicht gooide nog even steentje op met NZder boys. We hadden de hele dag gehangen ik had nog water gekookt op de hoede plank en de auto vloog niet in de fik wat ons heel erg mee viel ik las mijn boekje uit en joke was begonnen een tas te haken. S’avond reden we weer naar het vliegveldje.

23 december

Koud en nat

Ik reed de auto terug en schreef de verhaaljes up to date en kookte toen na gepoept te hebben water voor de pap. Joke las haar ieuwe boek ‘ the transfiguration of martha friend’. En toen op zoek naar een wandelroute. The  chasm was onze eerste, en wandeling van een half uur  het was schitterend een enorme waterval die met de kracht van haar water de zachtere stukken steen weg had geslpen en hierdoor was alles rond gepolijst een aanrader dus check het uit.

Onze 2e wandeling was aan de andere kant van de 1 km tunnel die met de hand gehakt is en toen links en over  gravelpad. We reden door gunns camp een rivier settlementje en na 18 km tuffen waren we bij het eind. Joke bleef in de auto en ik liep naar de waterval, was weer mooi. We wachten op menschen die het hokje bezetten en die mensen kon je in 2 groepen verdelen groep1: 3 jongelui van rond de 28 hadden een gedeelte van een lange track gedaan was ik ook van plan maar zij zeiden dat je daar niet met zo’n broek (spijker) als mij kon lopen lukte prima maar toen ik terugkwam om ze  is goed de waarheid te vertellen waren ze hem gevlogen. Groep 2: een gezinnetje  dat houd in een paps en een mams en 2 jonge jochies rond de 12 helemaal bepakt en bezakt. Ze gingen de big hike doen van hut naar hut in zes dagen rond pffff. Ik probeerde een klacht van de jongetjes te ontrekken door te zeggen of ze verlpicht mee moesten de ouders meesmuilden en de kids hielden zich jammer genoeg stil. Toen ik terug was na 2 uurtjes scihtterende wandeling had mijn bloempke pannekoekjes voor me nog lekker warm ze had dan misschien wel niet gewacht met eten maar ze had wel wat voor me overgehouden en dat is best lief.

De pannekoeken verdwenen in een ommezwaai en we reden toen naar het begin van de gravelroad. Samen gingen we aan de wandel joke die stopte bij het einde van  het gemakkelijke stuk en ik stoer als ik ben wist natuurlijk niet van een ophouden totdat ik gestopt werd door een enorme landslide enorme bomen en enorme modder versperde mijn doorgang. Terug bij joke kreeg ik een kus en we reden naar the divide waar allemaal wandelroutes waren ,maar de koek was op en we vulden onze flesjes met wasser. Stopten nog bij cascade creek nature walk maar was nog steeds geen koek. De mirrorlakes deden we nog wel was ook maar een wandeling van 5 min. supermooi.

Vanf dat punt reden we zoekend naar een slaapplek overal stonden bordjes met no camping erop. In te anau deden we een boodschap tankten we en zeiden nog even  o wat mooi toen we langs het meer reden. We zeiden dit nogmaals bij lake Manapouri toen we door het plaatske manapouri reden. We  maakten toen we weer een plakske had gevonden weer eten in de auto en sliepen er ook in. Hier voor wasten we ons ook nog in veel te koud water.

24 december

Op naar het onderinst

We kwamen door Riverton waar een beetje sneeuw lag (we hoorden achteraf dat er zelfs in de winter normaal geen sneeuw valt) en wat een supertof plaatsje was.

We reden  verder naar Invercargill een grote plaats onderin NZ. Joke kocht een boek en ruilde 1 weer in bij een tweedehandshokje. Omdat ik puur en alleen nog botje ben zit alles veel te ruim en bij de 2e hands shop ‘save mart’ kocht ik een broek en nog een toffe ook. Bij een andere 2e hands haalde ik een toffe wollen trui en een riem. De trui was ook niet overbodig aangezien de enige trui die ik had zoveel gaten had dat eht net leek of ik vitrage aan had. Helemaal verkwikt met mijn nieuwe kleertjes die ik op een p-plaats had angedaan deden we boodschapjes  bij ‘pak n save’  we haalden ook chips en chocolade LEKKER. We reden nu genietend van de xtras naar het onderinst van NZ Bluff  heette het plaatsje we reden naar de top wat eerder een vulkaan was. K’ging  nog eeen fototje maken in de harde woei en toen honderd meter terug waar geeen ‘no camping’ bordjes stonden en plaatsten onze auto zo dat we het  allerschitterendtste uitzicht hadden. We aten lekker pudding en rijst met champs en stroganoff saus gemaakt in de auto vanwege het takkeweer.

25 december

Kerst in Bluff

Regen regen regen. Lekker ontbijtje, broodjes en champis in de pan gebakkenen een eitje lekker.Ik las en joke haakte haar tas. Later op de dag wast droog stuk gewandeld naar zee en door doodse dorpje weer terug. We kookten aardappelen en pompoen in stock en deden hier gebakken paddos bij.

26 december

Eindelijk beter weer.

We bleven nog een dag Joke had het een beetje zwaar met het missen van thuis en mensen maar met een niet zeuren Joke leek het wel weer te gaan. We wandelden in de middag samen naar de zee Joke liep vanaf de zee weer terug en ik liep nog een stuk om langs zee door waaiende grasheuvels. Na wat koeien aan de kant gedirrigeerd te hebben kroop ik onder de metalen draadjes door 2 maal en over begraafplaatjsje dorpje in en weer uit  ik kreeg een lift van een groepje jeugddeliquenten en bij terugkomst bakte ik pannekoeken. Joke keek ‘savonds een film en ik las verder in mijn boek van frederick forsyth ‘no comebacks’  waar een aantal losse verhalen in stonden  gewoon iets lekker gemakkelijks tussendoor.

27 december

Guur weer weer.

We reden naar invercargil waar we ons wasten in een luxe publiek toilet(ja echt waar). Gingen op internet en kochten een slechte autolader bij een knakenzaak. We tankten en kochten heerlijke nepbaileys. Joke vond nog een tof boek voor 50 cent bij de savemart.

Het hoosde weer eens enorm en ik reed verkeerd had zin  in de trip maar baalde wel enorm dat we de saaiere route deden. Nugget point maakte dit weer goed. SCHITTERENDE cliff formatie die een eind het water in liep het regende nog een beetje en het was koud met een gure harde wind. Maar alle zeehonden en leeuwen die onderaan de clif squeelden maakten alles goed er was aan het eind een ydillische vuurtoren geplaatst.

We zagen nog een pinguin en we  reden nog een stuk van de gemiste weg terug en toen weer verder naar het noorden. Het was nog steeds takkeweer en we plaatsten de auto langs de weg ergens tussen Balclutha en Dunedin in het hoosde maar we dronken ons weer gelukkig met nep baileys.

28 december

Dunedin je zegt het als voort, du-nee-din.

S’ ochtends poorde het nog water uit de met water verzengende lucht. In de middag reden we naar dunedin. Sjopten wat  rond zonder geld uit te geven en keken naar mooie oude engelse gebouwen. Joke voelde zich niet zo lekker ik zei dat ze er best mocht zijn maar ze bedoelde het anders. Het regende af en toe nog wat. S’avonds reden we naar een plekje aan de andere kant van het meer we plaatsten onze autootje een beetje uit het zicht ik maakte in de auto aardappels met asperges. ‘snachts lang wakker gelegen.

29 december

Eindelijk mooi weer

Het zonnetje brande wellustig al bij het krieken van de dag. We aten pap en reden tot net buiten het centrum (ist wel gratis) en liepen naar de bieb waar je gratis op internet kan en je spulletjes op kan laden. We plaatsten een filmpje in dropbox en mailden wat en zo omstebeurten. De een internette en de andere las wat biebmateriaal. Later in de middag reden we nadat ik wederom verkeerd reed verder naar te noorden deden een deetourtje door schitterend land op aanraden van joke. We tankten in Timaru wat best een eind rijden was wel lekker gecruisd ik had mijn muziekje op en joke sliep openmonds. Bij de benzinepomp ontdekten we nog gratis water. Dus onze drinkflesjes weer volgegooid.

We gingen bij Winchester van de grote weg 1 af en gingen verder over de scenic drive op de 72 en na niet zo lang vonden we dus plekje een beekje omdat we ons nogal goor voelden en de schone kleren op waren. T schemerde al en ik ontdeed me van mijn kleren en ging poedeltje naakt in’t water liggen maakte mijn lichaam wit van t zeep en spoelde me schoon. Ondertussen zat joke verdiept in haar geweldig nieuwe boek (going home). Toen na waslijn geplaatst te hebben kleren gewassen en opgehangen toen nog wat in de pc fotos op zitten ruimen en muziek geluisterd en terwijl joke alweer ruimschoots in dromenland was lag ik wakker vor me uit te staren.

30 december

Semie chilldagje

Ik nam een zonne dip zolang er zon was en ging toen weer fotoos opruimen en pc opruimen joke die waste zich ook in haar blote bipsje en waste toen ook haar kleding. Omdat de batterij op was ging ik auto opruimen droge kleertjes inruimen loszittende rubbbers van auto secondelijmen checkte ik coolwater en olie en schreef de verhaaltjes up to date.

Joke die childe ondertussen wat en ruimde wat op maaktte haar tas af las wat en kookte ons avondeten en bakte voorheen  al pannekoeken en daarvoor boilde ze nog water voor soep en koffie. Na het avondeten reden we nog een stukje en het was de hele dag DROOG. En we zijn lekker verkleurd.

31 december

Oud en nieuw in Christchurch.

Het lukte me weer is oefeningen te doen lekker in het hoge gras op een zacht matras. Ik maakte pap met aardbeien en we namen een koffie dit alles op ons grassige akkertje fijn fijn. Ik verkwikte mijn lichaam met fris bergwater en schrobte mijn bek schoon met een borstel. We slingerden de auto aan en reden op z’n we hebben de tijd en waarom zouden we ons ook haasten verder. In de buitenste ring van christchurch haalden we frruit omdat het goedkoop was we parkeerden de auto en na een advies van de locals plaatsten we de auto in een woonwijk waar blijkbar geen dieven komen is ook wel ff 5 minuten verder van de stad. We liepen door het park naar de binnenstad in het park hadden ze een botanische tuin aangelegd zo’n tuin als men vader heeft met van die bloemen ‘je weet wel’.  De stad begint direct mooi oude gebouwen en een stadsgracht Joke had al een hele tijd in de kop dat ze uks wou en we hadden in een blaadje gezien dat  je bij een factory voor 45 dollar uks schoenen had er was een stip op de kaart aangebracht en we gingen daar dus ook heen er was een vrouw waarvan we directions kregen maar leek mij veel te veel om we vroegen het na een dik half uur lopen nog aan iemand anders bleek de stip op de kaart niet te kloppen. Grmbl.. twas wel lekker weer om verkeerd te lopen ik had de slippers aan en het zonnetje brandde wellustig aangekomen bij de sheepskin factory bleek de winkel gewoon ff 20 dgn gesloten te wezen de ego-isten. Joke was de wanhoop naarbij en ik liep met een verblijd daar kom ik lekker goedkoop mee weg gevoel verder. We liepen nu naar de bieb waar ik het fotoo sorteer werk afronde ik zette het voor de veiligheid nog even op de externe. Joke was nog even de stad in geweest en had nepuks gekocht beetje jammer maar wel mooi. Joke typte mijn geschreven verhalen over en ik las ondertussen toffe paperbacks. Om 6 pm sluitte de bieb haar deuren gelukkig konden we nog ontsnappen we liepen naar de auto deden boodschappen en pinden en aten als avondeten brood. We liepen weer terug de stad in om het jaar te gaan afsluiten gezellig op een plein met allemaal NZ-ders  na een rondje door de stad (we zagen veel kapotte gebouwern door de aardbeving) kwamen we bij het plein er was een 1 of ander oude zanger die een ‘heej babe ai wanna nohowhow how how ar you con na be mai gurl door de microfoon heen tetterde en ik had het alweer gehadwe wachten het volgde schijtnummer nog af en liepen misnoegd verder toen kwam Joke met het goede idee we halen gewoon een drankje bij de drankwinkel en maken ons eigen feestje. En dus op ozek er was wel een winkel maar hier was alles veel duurder dan normaal en ik had vooral zin een stevige dronk en dat verkochten ze hier niet. En hier ging ons heerlijk avondje Joke chagrijnig omdat Stefan de boel zat te verstieren met zijn zuinig aandoen en niet wist wat tie nou eigenlijk doen wou. En dus dropen we af richting auto en reden we de stad uit en drie kwartiertjes wensden we mekaar een lange tijd met elkaar toe. We stopten bij de eerste de beste rustplaats en gooiden de autostoelen palt om een goeie nacht te gaan maken.

1 januari

Toplocatie helemaal zelf gevonden wat zijn we toch goed.

We reden door Wiao een klein plaatsje en door het plaatsje gekomen sloegen we rechtsaf een gravelroad op we reden zo een tijdje totdat we bij een riviertje aankwamen aan het einde van de weg afgesloten van de buitenwereld een keiige bedding waar we de auto op zetden. We konden hier ook eindelijk weer is fikkie stoken er staan namelijk bijna overal borden met total fire ban erop en aangezien ik een piromaan in hart en nieren ben was het vooral mijn plekje. Het weer werd ook beter we werden s’ochtends wakker met regen en bij het plekje trokken zelfs de wolken weg en brande de zon als een gek de zon had blijkbaar door dat we vitamine-d nodig hadden. We rolden het matrasje uit hingen de hangmat op en chillen maar. Een eindje de rivier op was een wat dieper stukje waar je kon zwemmen we wasten ons hier ook weer lekker fris. Later in de middag kwamen er wat mensen en wat bleek nou dat er een gat gegraven was zodat je een heuse buitenbad had ik kon er niet eens in staan hier dus ook nog even een baantje in gezwommen. We maakten ons avondeten klaar boven een vuurtje en dronken er een koffie achteraan. We reden de auto een stukje omhoog want joke was bang dat de rivier ons snachts zou overvallen en toen keken we Lord of the Ringetjes deel 2 en een begin van deel drie zolang de batterij vooraad strekte. En toen slapen propte de matras over mijn stoel en deden de oogjes in de inmiddels pikzwarte nacht toe en deed ze af en toe open en zag dan honderden sterren heel mooi wat hebben we het toch goed een goed begin van het nieuwe jaar.

2 januari

Toplocatie deel 2.

We ontwaakten in een mooie droom zetten koffie op een fikje en aten brood. Twas eerst bewolkt maar gelukkig klaarde het helemaal op de temperatuur was vandaag zowieso een stuk aangenamer je kon nu zelfs lekker in de schaduw hangen. Tussen de middag maakten we pannekoeken dat wil zeggen ik hield het vuurtje vlamment en Joke deed de rest. Ze waren heerlijk wel grappig Joke is hier namelijk heel veel in gegroeid thuis was het altijd foeter de foeter en deugde de pan niet en ging vaak het rook alarm af maar. Nu ze maakt zelfs het beslag zelf klaar en nog lekker ook de een nog beter dan de ander. Zo dus we aten heerlijke pannekoeken en ploften weer neer op ons matraske. We poedelden nog wat in het riviertje en deden wat we anders ook altijd doen.

3 januari

Toplocatie deel 3.

Het was nu meteen heel mooi toen ik mijn luikjes opendeed deze dag was alweer net zo leuk als de andere dagen hangen, zwemmen,  lekker eten, enz. In de middag kwamen er allemaal mensen die gingen er zwemmen en ook hangen. Een NZ die ik eerder op de dag al had gesproken kwam ook hij zij eerder al dat wat we aan het doen waren een goed idee was (niks doen). We hielpen de man met biertjes opmaken wel lekker met dat warme weer. We kuierden na het avondeten nog een eindje heen en ook terug. Ik fikte nog een enorme fik waar je op 100 meter afstand nog warmte van voelde. Voor de rest deden we niks anders want ik waardig vind te vermelden.

4 januari

Verder naar Kaikoura.

We ontbeten ik trok nog wat baantjes gaven de omgeving nog een dikke knuffel en of did we go opnieuw. Naar Kaikoura waar ze zeggen dat je er goed walvissen kan spotten. We spotden er een enorme orka wat best wel zeldzaam is hij kwam op nog 50 meter van het strand langs zwemmen. We gingen s’avonds nog bij de public toilets hangen waar je stroom punten had. We waren ook nog even stout want we hadden lekkers gehaald een stuk kaas en gingernut koekjes en cola. We keken later staand aan de zee de film lord of de rings af en ik maakte afterwards een extreem goeie nacht en joke nachtmerriede dat toffel dood ging.

5 januari

Alles op z’n tijd en een wandeling.

We deden alles op z’n slaks en zo kwam het dat we pas in de middag begonnen te wandelen maar goed ook want het werd heel mooi weer vanaf toen. Joke was voor de verandering is spontaan en klom op een grasrol ik duwde de rol een beetje heen en weer en Joke kraaide van plijzier we liepen eerst door de heuvels en later over het rots strand terug. We zagen een zeehond en we konden er zo bij gaan zitten wel op 10 meter afstan want dat moest van het bordje. De zeehond leek een beetje op mij zoals ik thuis altijd lui op de bank hang. We liepen weer verder en ik moest nog even moeilijk doen met door het water gaan ik gleed uit over wat zeewier wat hier by the way extreem groot is en hierbij haalde ik mijn duimteen open. Na een uurtje waren we weer terug Joke maakte pap en thee ik nam niks want ik had zoveel kaas op dat ik daar wel een week mee zou moeten kunnen. Ik deed de pc weer aan de lading en typte er weer vrolijk op los. En sorteerde nog weer is wat fotoos.

January 6th, 2011 at 03:37

One Response to “Gelukkig nieuwjaar !! en wat verhaaltjes.”

1. Bruun Says:

Ha lieve mensen,
    Alweer verhaaltjes!!Leuk 🙂 Bedankt voor jullie e-card voor Jasmijn. Ze heeft er vrolijk om gelachen en op het toetsenbord geramd. Haar 1e verjaardag vond ze wel prima. Ze heeft inderdaad met de taart gekleit, vond het papier interessanter dan de kado’s en dacht vannacht dat het toen ook nog wel feest was… ik heb maar 4 uur geslapen! (Jasmijn ook….) Dus jongelui.. bezint eer je begint! Kids zijn tof, maar je nachtrust is echt een paar jaar weg. Of jullie moeten van die voorbeeldige kindjes krijgen die keurig doorslapen vanaf week 6 of zo. De afgelopen maand heb ik ongeveer een week ‘gewoon’ doorgeslapen. Voor de rest waren de meiden om de beurt ziek of wakker vanwege nare dromen. Marcel krijgt er weinig van mee – dus je snapt wel wie er hier met wallen onder de ogen rondloopt 🙂 De vakantie is hier weer voorbij. Myrte is weer naar school, wat ze prima vindt. Ik ben weer aan het werk – wat ook wel lekker is. Marcel is aan’t werk en begonnen met een cursus Windows 2008 en nog een boel moeilijke woorden… (hij wil de cursus het liefst af hebben voordat jullie terug zijn, want dan heeft hij alle tijd om tijd met jullie in te halen!) Jasmijn is lekker thuis en op dinsdag bij mijn zusje. Ze ontwikkelt goed en blijkt toch wel een heel ander dametje dan haar grote zus. Zo voorzichtig en lief als Myrte was, zo ondernemend en ondeugend wordt zij. Ze ‘hangt’ graag aan de boxrand en wiebelt dan net zolang totdat de box nog net niet uit elkaar ligt. Speelgoed wordt het liefst hard op de grond gegooid. De lawinepeilen van de buurman werden met gegrinnik begroet (terwijl Myrte stond te huilen vanwege de harde knal) en in bed gaat ze nu met slaapzak en al ook staan en heerlijk gillen in plaats van slapen…. We hebben er enorm veel lol om! Ook al is het niet altijd handig. Tja, dat zijn dus de leuke kanten van kids! De slingers en ballonnen kunnen nu na bijna twee weken feest eindelijk weer naar zolder. Twee kids binnen 10 dagen jarig is GEEN goede planning. Het was wel erg gezellig hoor. Je blijft alleen aan het boodschappen halen, ik kan geen gebak meer zien en het huis heeft een opruimbeurt nodig na twee keer invasie van alle neefjes en nichtjes…
    Heerlijk om te lezen van jullie belevenissen daar. Hoe is het met je teen Steef? En Joke wat heb je allemaal gehaakt? Je kunt haast een winkeltje beginnen lijkt me. Anneke (van Henri) was van’t weekend hier met een zelfgebreide tas – ook net wat voor jou! Zag er echt superleuk uit. Lieve mensen, ik ga nog ff foto’s kijken en dan eten koken hier. Jasmijn doet vanmiddag haar winterslaap – haalt de schade in van vannacht denk ik. Myrte rommelt wat met de kadootjes van Jasmijn. We hebben enorm veel zin in 16 februari!! Ik weet niet hoeveel dagen nog, maar Marcel vast wel! Geniet er nog lekker van daar en weet dat we aan jullie denken 🙂