Joke and Stefan on their trip around the world!

vervolg

30 juni

Nha Trang hangtestdag.

S’ochtends heel lang onder de douche gestaan en verhaal getypt niet onder de douche want daar kan de laptop niet tegen. We hhaalden weer een broodje en we aten em bankzittend bij het strand. Het was weer heerlijk heet weer en de zee calde me al en dus ging ik er maar in je kunt maar beter de zee te vriend houden zoals mijn schoonvader dat altijd zegt. Na even enorm hard geboskrolt te hebben ging ik weer ashore. En deed gauw mijn t-shirt aan want de zon die had me gisteren ook al goed te bakken gehad. We gingen onder de bomen on een soort surrogaat gras zitten waar we meteen door de sterke arm der wet werden weggestuurt. Dus dan maar onder de strandbomen ik had een boekje mee om in te lezen en dus deed ik dat. Onder het lezen werden we ellek half uur lastig gevallen door een straatventer of ventster. Ze vonden dat we een zonnebril nodig hadden en wat eten. We hebben  fotoos van ze gemaakt en we robeerden na een tijdje idiote bodjes om het voor onzelf ook leuk te houden. We aten een ananas en dronken een boel water ik las mijn boek uit en we kochten bij een strandventster een dun iets wat heel lekker was. Ben nog even mijn torso aan het verbreden geweest door een stukje te zwemmen. Het was blij uur in de restaurant en dus wij van’t strand voor een 1 betalen 1 gratis biertje. We aten voor de verandering eeen broodje s’avonds bij het strand en toen terug naar de hotel en we keken een filmje en ik douchte me en ik deed een game.

29 juni

Nha Trang de westerlingen stadstrand.

De mevrouwen uit hue zeiden dat we hier heen moesten dus deden we dat ook. We kwamen aan om 6 uur in de ochtend en hoorde dat we gewonnen hadden ik klopte me mezelf op de schouder. Uitside of the bus waren brommermeneren die geweldig 8 dollar hotel als aanbod hadden dat sloegen we niet 2 keer in de wind en we brommerden aldoende met ze naar den hotel die extreem gaar was met als uitzicht metalen platen. Dus we keken nog verder en zoals een echte genteleman dat betaamt liet ik mijn lief achter terwijl ik uit jagen ging. Ik behoefte men benen nauwelijks te gebruiken want er waren veel brommermeneren die wel comissie wouden na zoon 6 hotels gecheckt te hebben kwam ik bij een supergrote aan en we zouden dan om 12 uur een nog mooiere krijgen met balkon. Dus ik zij allright-tie than want that is cool you know. We haalden mijn schoonheid op want ze was afgevallen. Ik liet Joke bij de meneer achter op de brommert en ik nam de tassen en sjouwde naar het hotel ow wat ben ik toch goed. We gingen naar de kamer en na wat twijfelen slopen we toch weer naar buiten op naar het 24-uurs hotel ptobeerden daar af te dingen maar werkte niet dus namen we maar een kamer met uitzicht op zee voor zes dollar ons goedkoopste adres tot nu toe. We  kleden ons om en we aten een overheerlijk broodje ei voor 8000 dong (2300 dong is een euro) bij een straatwagentje ze bakken het ei daar voor je neus op een gasstelletje en met de groentes en sausjes werd het broodje smuldelisjes gemaakt. We aten jammer genoeg ook nog bij een restaurantje. We liepen door naar het strand en ploes-minoes 10.00uur lagen we in het verkoelende dog zeker niet koude water ik was net een waterrat tjonge wat kan die jongen goed zwemmen boskrollen en schoolslag het hield maar niet op. Joke was ondertussen als een echte beachbabe zich in aan het smeren vrouwen mogen dat en voor een echte beachboy is dat not don ik wentelteefde na de zwemmerij een half uur aanbranden op den rug en een half uur op den buik. Ik sprinte weer het water in en voelde gewoon een warmteverschilklap heerlijk dat water. We liepen terug aten 2 komkommertjes en gingen met de laptop op zoek naar een cafeetje met wi-fi en goedkoop bier. Na 3 uur rondsjouwen in een brandende zon kwamen dat hier geen goedkoop bier was dus we namen een happy hour biertje. En we haalden weer van die broodjes namen 2 biertjes mee en aten het op op onzen kamer. We keken een simpsons en ik lachte alsof ik het heel erg leuk vond. We kwamen door de met sfeerverlichte kamer met tl balk erachter dat we een beetje kallend rood waren. En Joke jammerde er op los ik heb jeuk mu..hu..hu..hu.. ik smeerde haar in met menthol tegen de jeuk. We gingen later twas denk ik 21.00 uur weer naar buiten en joke nam een fruitshake en stefan een biertje en dronken dit op een maan overgotend strand op. En toen naar bed want we waren nog moe van de slapeloze busrit.

28 juni

Soms moet je weer  verder en dus daarom.

We aten weer naast ons hotel bij neiken we namen een stokbrood omelet kaas die als een heerlijke bom in ons lande. We pakten de tasjes in en gingen bij een cafeetje fotoos uitzoeken onder het genot van een paar biertjes. Joke nam nog aardappeltjes met lekkere mayo en toen wachten op de slaapbus naar nha trang. De bus was een half uur te vroeg om (half 2)en we konden direct instappen. Buiten was het gloepentjes heet en we hadden geen droog stukje kleding meer aan ons hangen fijn dat we in de airco oase-bus konden stappen. In de bus acherin  gaan liggen je kon daar mooi je tas kwijt. Heb ff wat gelaptopt fotoos gecomprimeerd en wat getyptert. En dat had ik dus niet moeten doen, want ik werd er wagenziek van. De bus kroesde langs beboste heuvels en over rivieren die uitmonden in zee vooral de stukken zee waren heerlijk om te zien. Joke had de dag voor deze nog wat komkommers en wortels in geslagen en aangezien de bus maar niet stopte om te eten shilden we de komkommertjes en knabbelden ze samen met de wortel op. We stopten om te eten om 21.00 uur en ik zat nog vol en joke nam een broodje ik ging toch  nog even de bus uit om te pissen zag ik ineens dat nederland-slowakije er voor was en met 1-0 voor stond dus in trance even meegekeken en gilletjes van hij zit er bijna in en ow wat doe je nu kon ik niet helemaal onderdrukken. Ik dacht dat de busschauffeur voor me zat dus toen de bus toeterde dacht ik dat het een andere was na nog een lange toeter zag ik de bus chauffeur me wenken dus gauw naar de bus en Joke kwam me ook al met een kwaaie kop halen. Jij uilskuiken schreeuwde ze moet ik dan de hele tijd op je letten alsof je een klein kind bent ze geneerde zich niks en schreeuwde me vernederent toe. Ik wist hier niet echt op te antwoorden en stamelde er was voetbal voor en ik dac… niks mee te maken het is de hele tijd hetzelfde en met een kwaaie kop sleurde en smeet ze me op bed. Na wat liefkosende woordjes als liefhert en schattenbout daalde haar woede. En na een dikke tuut gingen we slapen nou ja proberen te slapen het werd een draaierige nacht en waarschijnlijk omdat ik zo afgevallen ben kon ik geen manier vinden mijn botterig kontje te ontlasten.

July 1st, 2010 at 13:13

6 Responses to “vervolg”

1. Vera Says:

Hihihihi, jij uilskuiken 😀

2. Joke Says:

Nou nou het is wel duidelijk wie de broek aan heeft.
    Misschien moet ik maar editor worden.

3. Anke Says:

Hahahahahahahaha! Mannen en voetbal… Tsss…

4. Ton Says:

hehe eindelijk weer bij met lezen, als je ook even achter bent heb je heel wat te lezen. Jullie hebben nu even vakantie genomen van het bloggen?
    Ik geloof dat Vietnam jullie wel goed bevalt he? Behalve het bus incident dan, lijkt me helemaal niks, mischien maar goed dat je niet alles verstaat wat er dan over en weer geschreeuwd wordt.
    Het verbaasd mij dat jullie toch weer weten te verbranden :p Je zou zo zeggen dat je onderhand wel weet hoe je dat moet voorkomen of zijn jullie stiekem een beetje masochistisch?
    Hartelijke groet van ‘t knoal en tot kiek.

5. Noortje Says:

he stefan en joke,

ik loop steeds aardig achter met lezen, maar denk dat ik vandaag toch wel weer helemaal bijgelezen ben.
    klinkt erg fijn allemaal, heet weer en dan lekker verkoeling zoeken in het water. ananas eten etc.

ik zag alleen bij 29 juni dat 2300 dong (ofzo) een euro is. maar volgens mij bedoel je 23000, omdat je verderop noemt dat 5000 een kwartje is. sorry voor commentaar, maar anders raak ik in verwarring. dacht: best duur broodje voor daar (bijna 4 euro)

groetjes, tot later

6. Trudi Beuzeldonck Says:

8000 Vietnamese Dong is 32 eurocenten!!
    (1 EUR = 24.810 VND )

Was het een broodje kievitsei??