Joke and Stefan on their trip around the world!

Lang verhaal

Vrijdag 2 april

We zijn vandaag naar de grotten gegaan het was zo’n uur rijden onderweg ff een tempeltje aan gedaan en hebben we olifanten gezien. Bij de grotten aangekomen waar het leek alsof er al in jaren meer niemand meer was geweest omhoog geklommen via een verrotte tap en een  zeer steile helling en over een grote afgekapte tak die op een gammel brugje lag kwamen we aan  bij een smalle doorgang in de rotsen daar in gekropen we hadden beneden van een meisje 2 zaklampen  gekregen die ze speciaal op een scooter kwam brengen (twas in de middel van nergens) . Ik scheen in de grot naar boven en er hingen wel honderd vleermuizen aan het plafond . Ik zag niet zo goed hoe de grot liep dus ik chikende een beetje out dus maar weer terug. Op de weg naar beneden  zag ik een klein paadje de andere kant omhoog gaan en dus ben ik daar maar is omhoog geklauterd op men gladde slippertjes .En oh daarboven was me toch een toffe grot supergroot en daar was een hele grote uil die met grote ogen me zat aan te staren het was de klim wel weer waard . Weer beneden even met zaklamp mevrouwtje gekletst die vertelde ons dat bij die smalle doorgang dat je in die grot via trappetjes en via kleine doorgangetjes naar beneden bij water kon komen waarschijnlijk supervet .Maar daar had ik Justin voor nodig of een andere durfal . Vanaf de grotten was het ongeveer een half uur rijden naar het nationaal park ‘panom benja’ waar een grote waterval ‘huay toh’was . Nauw dat was tof zeg echt het junglegevoel super benauwd en mooi !! tjonge echt de eerste keer dat we geen camera bij ons hadden verdorie . Maar goed tussen allemaal reusachtige bomen en enorme palmen en lianen liepen we langs een stroompje omhoog en toen zagen we em wauw je kon de engeltjes gewoon horen juublen . Het paadje liep nog verder omhoog best wel stijl ook waar een 2de waterval was en weer waren de engeltjes aan het juublen . Onderaan een de 2de waterval was er speciaal voor mij waarschijnlijk omdat het zo heet was een kom water in de rotsen aangebracht . Nou je kun toch moeilijk een gegeven paard in de bek kijken dus broek en t shirt uit het water in het was speciaal voor mij lekker fris gemaakt . En ik stond als een enorme babe onder de waterval te genieten . Sorry mensen maar we hadden dus geen camera bij ons . Joke was toen ze mij zo zag genieten ook direct in mijn kom met water gegaan (dat mocht gewoon). We moesten de scooter nog terugbrengen dus we gingen na een half uurtje weer naar beneden bleek het dat het nog lang geen tijd was jeej. Dus weer naar boven zijn we naar een 3de waterkom gegaan waar 4 thaise jongens waren en die de salto achterover deden van een rots van 3 meter hoog dus ik durfal dat ik was ging halverwege de rots een bommetje doen jaja. Na een beetje gepoedeld te hebben ging ik verder omhoog op men blote voetjes (vietjiew) .

En dan zie je die thaise gastjes rennen en doen op hun blote voeten en er mee klimmen nou die van mij deden dat niet als een oud opaatje klom ik omhoog en bij elk klein steentje trok ik een pijnlijk gezicht . Ik kon zo via wat stroompjes en watervalletjes nog een mooi eindje komen , maar uiteindelijk kon ik niet meer verder want een enorme rots met weer zoon mooie waterval blokkeerde mijn  weg je kon daar net in een kommetje staan en waar al het water over me heen gutste. Terug naar mijn Joke gleed ik nog uit maar gelukkig werd mijn val gebroken door een rots. Er was ook nog een stukje waar je overheen kon glijden wat heel tof was alleen wel jammer van die rots die onderwater mijn  stuitje probeerde om te buigen. Nog ff gepoedeld en toen scooter weer teruggebracht toen we terug waren begon het alweer te hozen er stond op internet dat er kans was op 1mm regen dat bedoelden ze dan waarschijnlijk per minuut want de straat was een rivier geworden . Savonds hebben we allebei een overheerlijke salade gehad en in de verte was er onweer hoog in de lucht supermooi weer speciaal voor ons waarschijnlijk om het goed te  maken van al die regen . Om de  hoek bij het restaurantje was een reggea barretje supeervet en met gerecycled hout aangekleed en relaxte moesiek jaah man.

Groet

Donderdag 1 april

Eerst bij ons vaste ontbijtnuttigingsplek gegeten ze hebben daar namenlijk overheerlijke ciabatta broodjes met scrambledd eggs. S’middags een scooter gehuurd we waren net een 15 minuten onderweg en het begon weer enorm te regenen grrmbl stomme thailand . Dus maar weer terug gereden naar den gasthuis en daar weer wat lost gekeken s’avonds gescooterd en heb ik  bij joke achteropgezeten.

Woensdag 31 maart

Beetje gewandeld en s’middags begon het weer enorm te onweren en te hozen. We hebben toen onze verslaving onderhouden door lost te kijken.

Savonds weer musaman gegeten.

Dinsdag 30 maart

Regelen, relaxen en onweren.

We hebben vandaag de tickets naar Nepal geregeld . We nemen op 15 april om 15.30 de bus naar bangkok khao san road 14 uur durende trip voor 22 euro en dan van daaruit met taxi naar het vliegveld suvurnamburi en dan vliegen we met Nepal airlines om 14.20 naar kathmandu voor ongeveer 450 euro voor ons beiden. En we komen daar aan om 16.30, we gaan daar een paar daagjes rondkijken en kijken of we een trekking kunnen regelen. Nog wat gelezen en geslenterd en hebben toen voor 300 baht een bootje geregeld. En met dat we in het bootje zaten begon het enorm te onweren en te hozen gelukkig zaten we droog en het was zo’n toffe met een hele grote motor met een lange stang met schroef daaraan . We werden eerst naar een grot gebracht echt een bijzonder mooi met van die stalagmieten en tieten . Je kon gewoon op eigen houtje daar rondkijken en we zijn via een nauwe doorgang weer naar buiten gekropen. Daarna werden we naar het vissers dorpje gebracht alles op palen . En gieten dat het daar deed ze gebaarden ons om daar onder een afdakje te komen staan maar we dachten we blijven mooi zitten in het droge bootje. Komen ze ons gewoon halen met paraplu die mensen helemaal doorweekt (hihi). Ach je bent tourist duss. Daar een bak koffie gedronken en ze hebben daar wat vissen laten zien een vierkantige vis met kleine tuutlippen en een vis met stekels die zichzelf kon opblazen errug grappig ik heb gegniffeld alsof het een lieve lust was . Er waren nog hele grote en hele mooie jahaa. Een boot meneertje ging mij vertellen dat ik hun geluk bracht , omdat ik regen mee had gebracht en daarna was hij heel geintreseerd in waar ik vandaan kwam en wat ik allemaal nog wou gaan doen in thailand en toen kwam de beste man die heel dicht op me stond  met een ‘superdeal’ om ons voor maar 500 baht naar zee te varen en weer terug ik heb hem afgewimpeld en ineens was ik niet meer de gelukbrengende regenman. S’avonds heeft joke op het marktje gegeten fried vegetables met rijst. Ik ben naar een echt thais restaurantje gegaan en daar musaman curry gegeten de  Nederlanders hadden ons die tip gegeven het was super lekker.

Dagdag.

Maandag 29 maart

Relaxen

We hebben ons sochtends uitgechekt en we zijn 50 meter verderop ingechekt voor 150 baht per nacht goedkoper en we hadden nu een veel ruimere kamer en een balkon en een warme douche. We hebben vandaag wat gewinkeld en gevakantied .

Zondag 28 maart

Naar krabi.

Sochtens er vroeg uit (half 7), ontbeten en joke heeft nog even met haar kleine teen het bankje getrapt waardoor er een kloof  in haar pinkteen ontstond . We hebben 300 teveel   betaald en dat was geen fooi we hadden het zelf ook bijgehouden dus. Het klopte wel een beetje met het gevoel bij dit eiland wat niet zo best was bad viebes. De boot was stipt op tijd en na een uurtje of 2 waren we alweer in de bus richting het zuiden . Na een rit van ongeveer 6 uur kwamen we in krabi aan. Waar ons weer wat toeristen begeleiders opwachten die ons vertelden wat het beste en het goedkoopste was . En duhus zaten we even later in onze nieuwe guesthouse de spullen gedumpt gedouched en op jacht naar wat kraampjes voor eten. Nog even het dakterras checken en daar kwamen we ze tegen NEDERLANDERS wat heel leuk was Thijs en Natasja  heetten ze lekker gekletsterd en toen met hun op eten jacht lekker noodlesoup met tofu en scherp spul waarvan ik moest huilen en joke had rijst met fried vegetables en daarbij hadden we ice shakes hmm . We hebben nog even na geborreld in een cafeetje waar we een emmertje met een thaise wiskey met cola hebben genuttigd . De Thijs man was een beetje zoals rick dus dat deed ons goed . Op onze kamer aangekomen is joke direct dromen land ingestampt en ikke ben nog wat fotoos aan het sorteren geweest .

De greets

Zaterdag 27 maart

Weer z’on dag

Alweer ontbeten enzo en toen even een wandeling de ander kant van den eiland checken. Joke ging niet mee en ik dacht ik ga even kort 2 uurtjes Na een half uurtje wandelen kwam ik op een ander resort daar de weg gevraagd en hoe de vrouw het me vertelde dacht ik het is niet zover nou nou nou het was dus wel ver . Echt een paadje wat eigenlijk niet geschikt was voor mijn doorzichtige slippertjes . Op de steile paadjes gleed ik elke keer weg over de bladeren ik moest ook bukkend door een bamboe bosje en bij een steil paadje pakte ik een boompje vast waar aan de andere kant van het boompje een gekko zat en die ik dus bij de staart pakte ik gilde even alsof ik een klein meisje was . Maar hij deed gelukkig niks voor hetzelfde geld had tie mij opgegeten dus het gilletje was meer dan terecht. Na een uur kwam ik bij een rangerpost aan zonder ranger maar wel met een monnik en een man die geen woord engels kon en die nog maar 1 of  2 tanden had die hij de hele tijd bloot lachte J . Met de 2 engelse woorden kennis vertelde de monnik hoe ik verder kon ik kreeg er een oud kaartje bij en of I gowed again . Tjonge ! wat een eind over een soort mount everest zonder sneeuw maar met jungle gelopen en gegleden en onder bomen door gekropen na een 1 uur lopen had ik de andere kant bereikt van den eiland pfff .Ik kon nu weer een ander eiland zien . Al wandelend kwam ik ineens mensen tegen die er een huis aan het bouwen waren ik dacht is even vragen hoever nog naar mijn resortje stap ik me daar een stekel van de weggekapte planten dwars door men slipper en men dikke teen in volgens mij duwde de stekel men nagel zelfs nog op . De mannetjes konden natuurlijk geen engels maar ze konden wel wijzen en dat deden ze dus ook . Kwam ook een brugje tegen dat uit 3 dunne stammetjes bestond kwam tot halverwege verder maar gekropen. Na ongeveer 2 uur lopen kwam ik bij een ieniemienie dorpje uit waar ik een hele watermeloen verorbert heb en een fles water. Vanaf het dorpje liep een betonnen paadje en na een half uur was ik weer terug. Joke had ondertussen de was gedaan en wat gelezen. We hebben nog even gepoedeld bij zonsondergang very nice yes.

Huei.

Vrijdag 26 maart

Lekker eilanden.

Ontbijt french toast met ei we dachten krijgen een lekkere baguette met ei maar bleek wit brood gedrenkt in ei en heleboel olie en dan opgebakken een beetje jammer zeg maar. Vandaag een lange wandeling gemaakt het was superheet dus tijd voor een enorme wandeling . We wilden langs de andere resorts die we met de boot hadden gezien na een 1 uur lopen kwamen we langs een militaire basis waar we de weg hebben gevraagd . Ze hadden een feestje of iets de muziek stond in ieder geval erg luid. We kwamen langes rubberbomen met lekbakjes en na een half uur zagen we de eerste resort genaamd contex resort super mooi klein baaitje met op de rotsen diverse kleine hutjes. Bij de volgende resort ontmoeten we 2 engelsen die in de mooiste baai zaten wat een rust en het waaide daar lekker . Bij de laatste resort een watermeloentje verorbert en ons laten vertellen dat we via het vissersdorpje langs een andere kant terug konden en aangezien ik een tik heb om te proberen niet via de zelfde weg terug te gaan deden we wat de beste man zei. Dus hoppattee daar gingen we weer via een smal paadje door hoog gras tegen een steile helling op. Met een hond die al een tijdje achter ons aan rende waarschijnlijk vanwege de gezwelligheid na 20 minuten waren we in  het vissers dorpje waar het erg armoedig en gezellig uitzag . We waren nog maar net het dorpje uit of het begon te donderen in de verte met nog 2 uur wandelen voor de boeg twas even zoeken maar we vonden de weg weer terug naar ons resort de onweer ging langes ons heen. Nog lekker op het strand gezeten  en gegeten enzo.

Grunt stefjok.

Donderdag 25 maart

Naar den eiland

S’ochtends er vroeg uit om half 8 ff gegete en met de taxi en boot naar ko chang eiland. Het was een trip van ongeveer 2 en een half uur . Met een boot gingen we langs de resorts de eerste vier waren echt bijzonder mooi joke zag nog een schildpad van 50 cm en na een paar wat mindere resorts kwamen we bij onze resort aan die er oke uitzag we hadden een hutje met badkamer en uitzicht op zee niet direct aan het strand maar je kunt ook niet altijd alles hebben. Het huisje was ook niet zo denderend zoals de fotoos ons belooft hadden. Het had wel een toffe veranda en er zat wel al een klamboe in. Meteen even gedoucht koud brrr wel lekker uiteindelijk bij dat warme weer. En wow wat een uitzicht kon al douchend de zee door wat bananebomen en palmen  zien supertof . We zijn direct de zee ingegaan even een half uurtje en ja hoor verbrand. Vooral joke is goed in rood worden in zeer korte tijd (ze kan ook alles). Ik heb nog even geslapen en joke ondertussen wat gelezen. Nog even gewandeld superwarm en super mooi echt het oerwoud gevoel met grote bomen en zo . S’avonds was er een feestje van een Duits vrouwtje wel een beetje raar we kenden haar niet eens maar het eten was super lekker en de punch was deliciouslie. (Ongelooflijk hoe snel je dan toch de aardappelen mist)

Doei doei

Woensdag 24 maart

Travelling

We hoorden van anderen dat met de trein reizen (3e klas) wel hardcore was (het echte werk). Je hebt 1e,2e,3e en 4e klas. 3e klas is voor de locals en dus gaar. De 4e klas weten we niet maar dan zit je waarschijnlijk tussen de beesten ofzo.

We zouden vertrekken om  13.30 uur maar het werd 14.00 uur. Wat voor thaise begrippen nog best netjes is. Alle burgers wachten daar heel relaxed heel lang op de trein. Je kunt je kaartje pas kopen 20 minuten voordat de trein vertrekt. We hadden voor 5 uur in de trein 34 baht per kaartje betaald.

Er liepen telkens mensen heen en weer in de trein die eten en drinken verkochten. Stefan was op een doorgezakt bankje gaan zitten en waarschijnlijk door zijn enorme gewicht is het bankje nog verder gezakt. Waardoor hij zeker nog 2 uur gaar heeft gezeten half leunend op zijn  benen hardcore . Halverwege  is stefan nog bij aussies uit tazmanie gaan zitten gezellige menschjes die ook van anime hielden .

Onderweg zagen we nog twee olifanten.

Vijf uur later waren we van Parchau Khiri Khan in Chumphon beland.

Hier hebben we wat gegeten en hebben 2 uur later de bus gepakt naar Ranong. We kregen weer een beetje het idee dat we bedondert werden vanwege dat de eerste man 80 zij en toen na enig overleg in het thais met de echte kaartjes verkoper was het ineens 120 baht geworden en we hebben nog vanalles geprobeerd maar hij ging niet omlaag met de prijs. Het was in ieder geval wel een hele luxe met een boel beenruimte en de airco stond zo koud dat je er een trui bij aan moest (blijkt dat de thai dat verwachten want je betaald nou eenmaal voor een airco bus).Aangekomen daar  naar een guesthouse om dehoek gelopen een kamer geboekt en we hebben daar meteen kaartjes voor de taxi en de boot geregeld voor de volgende dag . De guesthouse was een beetje zoals we de kamers in thailand verwacht hadden. Klein en niet zo schoon met een vieze toilet en koude douche.

Dus hardcore.

De grunten von das joke und hur stefke.

April 3rd, 2010 at 10:45

6 Responses to “Lang verhaal”

1. Anke Says:

Hey!
    Wat een lang verhaal zeg… 🙂 En wat een adembenemende foto’s van de uitzichten die jullie zien! Het waterval avontuur klinkt als een remake van de ‘Blue Lagoon’, maar dan zonder schipbreuk en enge inboorlingen. 😉
    De vissen die jullie gezien hebben zijn trouwens een blowfish en, je raad het nooit… een boxfish. Hoe logisch! Haha! De blowfish is overigens extreem giftig als je net het verkeerde stukje opeet… Dus hou het maar gewoon bij pad thai!
    Hier een lang paasweekend vrij, dus wij eten vooral eieren, gevuld, gekookt, gebakken en van chocola.
    Over twee weken gaan jullie dus naar Nepal! Tof! Ik las laatst een artikel over mini-godinnetjes (kleine meisjes waarin een godin wordt herkend) in Nepal, bizar! Misschien kom je er nog één tegen, want er zijn er veel, in elk stadje wel één.
    Groeten aan de zon vanuit wisselvallig Nederland,
    Liefs Anke

2. Bruun Says:

Dag lieve mensen,
    Wat een heerlijke verhalen weer… toch jammer dat we niet af en toe even mee kunnen kijken! Die watervallen klinken zo goed. En Steef dat jij dan onderuit gaat, dát had ik nou graag willen zien!! Ik ben erg goed in leedvermaak zoals je weet:-) Alleen het lezen van je verhaal laat me dan al lachen! Hier is alles prima. Half Nederland haalt de supermarkten leeg, want tja – het is pasen en dan hoort dat zo (blijkbaar). Marcel is net vertrokken naar Henk voor 1 nachtje logeren. Hij heeft de laptop mee voor jullie skype-gebeuren. Ik ben thuis met de meiden. De borstvoeding ben ik helemaal aan het afbouwen. Het blijft een drama. Veel pijn, zelfs bij het kolven nu. Gelukkig vindt Jasmijn een fles ook heerlijk, dus dat scheelt! De overgang qua ontlasting is voor haar wel wat heftig, dus we doen het wat rustig aan.
    Supergaaf dat jullie naar Nepal gaan – heerlijk dat jullie zoveel zien! Veel foto’s blijven maken – daar genieten we hier ook van. Ben benieuwd wat voor pasen jullie daar hebben. Wij gaan hier voor de 10e keer paaseieren verstoppen – Myrte’s favoriete spel op’t moment. Liefs van hier en genietse daar!!!
    Bruun, Myrt en Jasmijntje

3. Ton Says:

Hey piepels,

na een tijdje niets gehoord te hebben ineens zo’n lap tekst. wat kunnen jullie vreselijk leuk verhalen vertellen zeg. Ik geniet er van. Een heel andere wereld daar he? ‘k heb de foto’s nog niet bekeken maar jullie vertellen zo beeldend dat ik al heel wat heb ‘gezien’. Bedankt dat jullie ons zo mee laten beleven. En dan te bedenken dat jullie nog niet eens 3 weken op pad zijn. Nog een goede week in Thailand en alvast een goede reis naar Nepal gewenst.
    We blijven jullie op de voet volgen,
    groetn van ‘t knoal

4. Coen Stegeman Says:

‘Hur’ is in ‘t Duits niet zo’n best woord.

5. Inge Says:

Hee wereldreizigers!! Wat een verhalen allemaal zeg, echt super! Zo te zien hebben jullie het naar het zin! We volgen jullie hoor :)! Groetjes uit Apeldoorn

6. Marcel Says:

Wat een heerlijke verhalen weer, ik zie de beelden al helemaal voor me…, ik zie je al drentelen over die steentjes met je blote voeten. Kon je het water ook drinken bij de waterval? zal wel. Ik vond ons gesprek via skype ook weer leuk, kunnen we nog een beetje doen alsof jullie in de buurt zijn.
    Blijven jullie wel weg bij de massale protesten, gaat niet zo goed daar naa het schijnt…, vanavond weer spelen, je krijgt de groeten van de andere badmintonners!