Joke and Stefan on their trip around the world!

het wordt al beknopter.

31 augustus tot en met 17 augustus.

Uber relaxen in kaibae.

We deden hier super weinig we hingen vooral veel in onze hangmatten ik had er hier ook 1 gehaald ze konden mooi bij de veranda hangen en dus zelfs bij de regen was het hangen geblazen.  Ik schafte wat nieuwe kleertjes aan en joke ook en we kochten armbanden. Elke ochtend zwom ik om zo te ontwaken. We huurden 2 keer een scooter en gingen 1 keer onderuit twas super glad er was zelfs een busje die met slippende banden net voorbij dit stukje kwam het koste ons jammer genoeg wel 2000 baht  dat was zowieso onze pechdag we wilden naar de andere kant van het eiland om aldaar een bootje te huren het regende onderweg en de acherband ging ook nog lek en toen we er aankwamen bleek het alleen voor gasten te wezen die er overnachten en dus maar weer terug gereden een knipperlichtje en de spiegel laten maken. Tussen de middag haalden we fried egg en we haalden elke dag brood en aten ook hier veel curry’s en een  we verwenden ons met bakken chocolade ijs en een pizza en patatje en penne met kaas saus lekkah en ze hadden hier ook van banaatjes gemaakte ships.. We zijn nog over rotsig weggetje gereden naar treehouse lodge was jammer genoeg gesloten we zijn nog door een magrove bos gelopen er was een slang een groenige op een meter afstand op de railing. Leuke mensen hierzoot een jong stel had een bar 2 huisjes verderop en het dochtertje hadden ze wat engelse zinnetjes geleerd en die gebruikte ze dus elke keer als ze ons zag ‘hello welcome’ en ‘how are you’ en ‘goodbye’ en ze zwaaide heel veel en we kregen heel veelkushandjes ze was 2. Halverwege vond ik luisterboeken uit waardoor ik de ultiemste hangdagen kreeg lekker naar de zee staren vanuit je hangmat en dan ondertussen luisteren hoe geweldig Harry Potter wel is. We keken ook geregeld filmpjes s’avonds in de hangmat laptop d’r bie. We bruinden ons op een luchtbed in zee en als het te warm was dan zochten we verkoeling in’t water. We zijn nog in vissersdorp die op palen is gebouwd geweest. Al met al relaxed.

30 augustus

Settelen.

Ik bracht de Joke met tas naar ons nieuwe onderkomen en we reden toen naar een winkel waar we kolere hangers kochten en draad en een olielampje voor de knusse geit en wasknijpers. Toen crostte ik loestieg terug en liet mij met tas en al af zetten bij de Joke. En toen genieten zwemmen in de zee muziekje luisteren.

29 augustus

Zoek en wij zult vinden.

We huurden een scooter en gingen op zoek naar de perfecte locatie aan zee met zandstrand en hangmat ophang mogelijkheden twas een lange zoekdag en gelukkig vonden we een tof huisje op een klein stukje van’t strand met enorme veranda en een eigen badkamer. Na flink onderhandelen en omdat het low season was koste het ons 190 baht per dag. We reden weer terug we aten wat we keken weer films tijdens het eten vandaag draaide de grappige film defendor.

28 augustus

Een hele reis.

We stonden ultra vroeg op weg naar de zee jeeeeej. Twas half 7 eruit gelukkig was de buur kroeg luidruchtig en  had het enorm geonweerd en gehoost waardoor we vanwege een lekkend dak snachts naar een andere kamer moesten en zodoende was het een gezellige ochtend het hoosde sochtends ook nog lekker en toen ik aan boord ging bij de ferry ging ik er ook nog bij liggen wat heel erg auw deed. We reden om 7 uur naar bangkok na een uur waren we er we stapten over op de metro en toen met de skytrain die ons naar het busstation bracht. En na een half uur wachten vertrok de bus om 11 uur we ontmoeten een toffe jongeman uit zwitserland. We kwamen aan bij de boot omstreeks 16.00 de boot deed er een uurtke over en toen nog met de taxi. En toen waren we op den eiland Koh Chang.We vonden een goedkope slaaplek we aten een overheerlijke massaman curry. We keken een film want het was filmavond op een joekel van een scherm ‘did you haer about the morgans en ook nog een heerlijk overdreven aktiefilmpke.

27 augustus

Ayutthaya een hoogstandje ouwe gebouwe.

De trein arriveerde om 6 uur we gingen met de ferry naar de ander kant van het water want we wilden niet zwemmen met onze rugzak om. We vonden een redelijk goedkope kamer we huurden fietsen en krosten langs de cambodiaans Angkhor wat  achtige ouwe gebouwen het was lekker heet fietsweer en we hadden onze cultuur neuzen alweer volgesnoven. En toen op naar een grote mall wat ik was toe aan nieuwe kleertjes twas op het kaartje niet ver maar het was dus heel ver en joke die verbrandde heerlijk. Er bleek geen stefan waardige kleding te wezen maar wel weer joke kleding natuurlijk hoe kan het ook anders. We aten er lekker en namen een softijske en toen weer terug bleek dus dat we heulemaal hadden omgefietst. Het was nog een heel gezoek om vanaf de andere kant bij het station te komen op deze manier vonden we nog wel een tof oud gebouw. We zochten welke trein we moesten nemen en toen weer terug de schaduw in met een biertje erbij. We aten savons rotti en mais en namen een dikke fruitschut lekkah.

26 augustus

Met de trein pfff.

Met de tuk-tuk om 12 uur (was uitcheck tijd) naar treinstation de trein ging pas om 15.30 uur maar goed gezellig kletsend en zo en met ander menschen en uitzoeken hoe/wat want trein ging niet meer maar toch wel alleen wat later het werdt 17.00 uur we moesten in wagon 2 zitten dus wij naar binnen bleek het veel te luxe te wezen. Aan iemand van de trein onze ticket laten zien die zij dat we met een bus naar een ander station hadden moeten gaan. En dus naar het loket daar zeiden dat de trein er gewoon stond en ik neehee met veel gedoe liep er uiteindelijk iemand met me mee. Wat bleek nou schaam schaam dat er nog een wagon was met hetzelfde nummer. Twas een gare zooi maar heel tof geen vieze stink airco in andere wagon was het ijskoud met de airco. We hadden als het ware een eigen hoekje bijna een eigen wagon er waren zoon 6 andere mensen we hadden 2 brede stoelen tegenover elkaar wat later een bed zou worden. Er was een hele grappige serveerster die ons biertjes probeerde aan te smeren maar aangezien die 4 keer zo duur waren net zoveel als we voor een kamer betalen. Lekker met het raam open tsjoekten we door de jungle schitterende views. S’avonds kwam er iemand onze bedden klaar maken er werd een klep naar beneden geklapt en we hadden er gordijntjes voor. Lekker met mijn hoofd buiten het ramen kijken naar de voorkant van de trein en bij sommige bochten kon ik meekijken door de grote lichtbundel nog wat gelezen en heerlijk geslapen.

25 augustus

Chang mai.

Ook dezen dag hebben we naar hartenlust rondgescooterd uitgezocht hoe met de trein naar ayuthaya. Kaartjes gekocht budget slaaptrein. We zijn nog even een carrefour ingeweest waar Joke goed slaagde kwa kleren en toen de scooter teruggebracht tjonge wat is lopen zwaar zeg.

24 augustus

Terug richting chang mai was weer heerlijk misselijkmakend er kotste weer iemand maar gelukkig nu niet over mij heen. Joke wachte bij de tassen en ik weer op zoek naar een cheap-ass kamer en toen moest ik zoeken was een beetje de weg kwijt maar vond men lief gelukkig. We hadden mega internet verbinding de films kwamen 600kb/s binnen heurlijk. We huurden een scooter en kamden de omgeving uit niet echt bijzonder maar wel leuk. Rondgesnuffeld in een hele lange marktkraampjesweg.

16 augustus tot en met 23 augustus

Pai is leuk.

Ik weet het niet meer zo precies hoe het per dag was het was vooral errug relaxed in pai dus ik zal even de high-lights (de hoge lichten) vertellen.

Als je ergens nieuw bent dan ben je benieuwd dan wil je ontdekken het proeven er 1 mee worden het voelen  dus dat dat deden we sjokten op ons dooie akkertje door het knusse stadje, gelegen tussen de groene heuvels. Ons slaaphok was ook tof het was eigenlijk een soort tent maar dan niet zo irritant het waren 2 golfplaten die schuin tegen mekaar aanstonden. Er was een kat met jonkies van die  schattige die op je afstoven en die knorden als een puch als je ze oppakte vooral voor Joke leuk kon ze haar moedergevoelens tot uiting brengen.  We hadden internet en dus lekker fillempies downloaden en aangezien we wel wat regen hadden keken we wat filmpjes en lazen en deden we spelletjes chillen met die billen zoals Paula dat altijd zo mooi verwoord. We huurden een scooterd de omgeving hiermee binnen ons handbereik go go gagdethand zegmaar. Huren is hier bijdeweg heel goedkoop 80 baht is ongeveer 2 euries voor 24 uur om dat dan goed te benutten moet je wel de hele nacht rijden. We crosten wat op de dolle pof rond en bij bordjes met waterfall sloegen we af de eerste waterval was meteen al een plaatje de rotsjes waren mooi glad gemaakt door het ruisende water en er was een soort onderwaterligstoel ,waar ik even geskinnydipt hebtert. Er was ook nog een hot-spring maar koste wat en dus als plan de volgende dag met zwembroek te gaan. Het paadje er naar toe begon mooi glooiend maar werd steiler en steiler af en toe zo steil dat het Joke te spannend werd en dat ze stukken liep we waren middenin de jungle met joekels van bomen we zagen vogels met blauwe veren en een boel enorme vlinders. Maar na een kromme brug van boomstammen gedrappeerd over een tof beekje hield het betonnen pad op en aangezien het nogal geregend had was het crosmoteren met een scooter superleuk. Alleen duurde het wel heel lang voordat we er waren en Joke was er allang klaar mee en de tank was al in het rode gebiedje en dus maar weer terug de trip was het alleen al wel waard dus niet getreurd. Een paar dagen later ben ik nog even in men eentje gegaan lekker crossen bleek dat we maar een inie-minie stukje verder hadden gehoeven. Er waren te veel muggen dus croste ik lekker een eindje verder door  een dorp en na een paar km werd het zo bar en boos waar ik wel naar beneden zou kunnen maar onmogelijk weer omhoog zou kunnen komen een glijbaan van klei. We hadden een aantal dagen hiervoor aan de andere kant van het dorp een ander hotspring aangedaan waar we het rijk voor ons alleen hadden super is dat he. Vooral de 2e keer dat we er waren was het verukkelijk superheet elke keer na een half uurtje liggen moest je wel evn met je bovenlijf boven het water anders begon het je te duizelen. Het water was 80 graden en er stond een bordje bij met ‘no boil egg’ ze leiden dit water naar een stroompje met koud water en dit water werd via drie bamboe pijpjes in een natuurlijke bak van stenen en zand en zandzakken wat speciaal voor ons was aangelegd. We hadden een ananas mee en na wat gesmeer smulden alsof het een lieve lust was. Het is daar 5 sterren paradijs en beide keren konden we er gratis in dus een lekker gevoel voor ons nederlanders. Met de scooter hebben we elk weggetje gepakt in pai en omstreken  en zo kwamen we overal toevallig langs. Bij nog 2 watervallen bij een grand canyon waar ik mijn jongenshart op kon halen aan een stukje heftig offroad en we zagen ook nog een land crack een enorme scheur van zoon 6 meter diep die volgens een bordje zonder aardbeving ontstaan was. We hebben wat tempeltjes gezien en we zagen wat olifanten en over de weg ging nog een grote slang die we hopelijk net misten. We aten bijna elke dag curry we namen de thaise panaeng, massaman, en een gele en een groen en een rooie en als toetje vaak een patatje die een vrouwtje op een gasfornuis achter in een busje bereide en het koste maar 20 baht. Na wat aandringen van Joke kocht ik er slippers ze waren echt te gaar. Als ontbijt haalden we elleke keer surrogaat stokbrood en drapeerden hierop komkommertjes tomaat bieslook en de ketchup diende als boter. En voor de rest was het er ultiem relaxen.

September 17th, 2010 at 20:12

5 Responses to “het wordt al beknopter.”

1. Vera Says:

Klinkt heeerlijk relaxed jullie laatste hangplek. En die foto’s er ook bij, wauw, even echt vakantie inderdaad! Die hotsprings lijken mij ook wel wat 🙂

Vond het wel een beetje schokkend om je in je blootje te zien hoor Steef. Gelukkig had je voor censuur gezorgd. Maar is wel een keer een andere manier van douchen.. wordt je dan niet gezandstraald?

Wij hebben dit weekend lanparty hier, samen met Marcel, Justin, Rick, Marijke, Ronald, Artjan en ik. Gezellie! Eens even kijken of ik dat ook vol kan houden 😉

Tot gauw lieve kijkbuiskindertjes.

Liefs Vera

2. Anke Says:

Dag poppedopjes!
    Hotspring hier, waterval daar, hangmatten, zonnen, zee om de hoek… Klinkt heel fijn allemaal! Heerlijk fijne foto’s ook!
    Maar wie was die blote man met die baard? 😉
    Relax nog maar even lekker verder!
    Lots of love from the grey and rainy Netherlands…
    Liefs,
    Anke

3. Moniek Says:

Heya!
    Wat een relaxte verhalen zeg. Ik wil ook een hangmat! En een waterval! 🙂 Prachtige foto’s. Skinny (dipping) minny, Stefan! 😉 Klopt het trouwens dat de nieuwere foto’s tussen oudere komen te staan? Ik keek steeds op de laatste pagina, maar ze staan ergens halverwege.
    Enjoy the good life!
    Liefs Moniek

4. Saskia Says:

Hey (f)luitjes,

Ik ook weer lekker bijgelezen, super vind ik het elke keer weer. Tof om te lezen dat jullie nog steeds aan het genieten zijn. Zag dat jullie op de 28ste of 29ste naar Brisbane vliegen? En dan dus hitchhiken deze kant op. Ons (mobiel)telefoonnummer is: 0458 250 479. Bel ons maar ff als jullie op Australische bodem zijn. Dan weten wij ff wanneer jullie ongeveer in 1770 zijn 😀

Tot binnenkort!!

Liefs,
    Sas

5. Marcel Says:

Hallo Laiverds,

Weer leuke verhalen hoor. Ik schrok wel even hoor toen Vera de schokkende foto’s liet zien, ze staan nu ook al op nu.nl 🙂
    Zijn jullie zelf niet beschadigt na de valpartij, hope not!
    Is het eten nu allemaal goed daar, of missen julie de Nederlandese producten nog steeds.
    En dan binnenkort alweer naar Aussie, Sassie and Garthi, leuk man, is wel weer een heel ander land!
    ps. Ik ben ook een beetje in de war met het foto’s zoeken, misschien kunnen jullie de nummering van de foto’s aanpassen?, dan komen ze denk ik wel in de goede volgorde.
    Ik vind het superleuk dat jullie daar zo genieten!!!!
    tot spreeks.
    ps2. ben wel een beetje jaloers op sas….,:)