Joke and Stefan on their trip around the world!

19 Maart

JOKE JARIG jeej Stefan was het gewoon vergeten oh ho maar daar kan die allerbeste vakantieganger niks aan doen want;

het is hier warm –

we gingen er vroeg uit –

ik heb vast nog een jetlag –

we gingen weer verder reizen.

Dus als kadootje heb ik water crackers en noodles (is tof kun je in winkel warm water in doen en klaar is cees) gehaald. en toen een taxi geregeld naar den busstation. en toen de bus naar het stadje geregeld met airco. Aangekomen bij onze bestemming aan zee mocht Joke een guesthouse uizoeken. Super mooie ruime kamer met fan (is luchtstroomopgangmaker).  Op 1 minuut van de baai very nice yes. Ik zit nu in het tuintje onder een rieten kapje met toffe lantaarntjes voor de guesthouse met muziekje erbij bij zoon 30 graden. Je zult maar in Nederland zitten.

P.s. we hadden mooi pijltjes uitgevonden die niet in de vorige verhalen te zien zijn. Als deze er wel stonden was het ook wat prettiger lezen geweest.

Dat is STEFANs verhaal. Hebben jullie er vraagtekens bij? of zijn jullie goedgelovig.

Nu dus MIJN VERHAAL:

Wow wat een reacties. Wat fijn!! Heb de tranen bijna in de ogen. 19 maart zijn we met de taxi naar het busstation gegaan (10min). Deze beste chauffeur heeft goeie business gedaan als je nagaat dat de bus waar we daarna 5 uur inzaten ongeveer 100 bath duurder was voor ons tweeen.  Het ging wel allemaal soepel. Heel relaxed hadden we op het station nog wat gegeten en konden we makkelijk vinden waar we een buskaartje moesten kopen. Toen zagen we dat we nog maar een minuut hadden om de bus te halen. Maar dat was geen probleem er liep een jongen rond die daar werkte en die wees ons de weg. Tijd zat. Er was een lekker tempratuurtje in de bus. De airco stond gelukkig niet superkoud. Onderweg was het mooi om de omgeving te zien.

Na 5 uur stapten we uit de bus. En YES we zagen de ZEE! Toen is Stefan bij de tassen gebleven en ben ik op zoek gegaan naar een slaapplek. Best snel gevonden.  En het bleek ook nog een superplek te zijn. Een mooi binnenplaatsje met verschillende rieten afdakjes. En mooi begroeid. En de kamer is echt geweldig. Voor 300 bath hadden we een grote kamer met mooie donker houten gelakte vloer en witte gelakte houten muren. Een ventilator. Groot bed. Make-up tafel. En een TV.  Morgen kunnen we naar een kleinere kamer die 200 bath per nacht kost.  Zoveel ruimte hebben we nou ook weer niet nodig.

Onze gastvrouw is superleuk. Kan goed engels en is heel behulpzaam. Ze heeft nog lang met Stefan gekletst en veel informatie gegeven. Wel grappig, ze dacht dat we hier niet zo lang zouden zitten. Is een klein plekje (valt wel mee) en hoewel heel Thailand toeristisch is verwacht ze naar mijn idee dat iedereen naar Phuket en Phi Phi (van the Beach met leonardo dicaprio) gaat.

En er is hier ook volop leven. Veel marktjes ook laat op de avond. Supergezellig. Alle mensen werken hard. Ze lijken hier tevreden met hun leventje en elkaar op straat.

Verder hebben we mijn verjaardag een beetje gevierd. ‘s Avonds zouden we nog wat doen. Maar we waren supermoe. En mijn kadootje krijg ik nog wanneer we iets tofs tegenkomen op reis. (wat je ook nog mee kunt sjouwen) Stefan krijgt zo op deze manier zijn verjaardagskado ook nog. Maar hoe kun je een betere verjaardag wensen, dan een verjaardag op wereldreis!?!

March 20th, 2010 at 15:25

3 Responses to “19 Maart”

1. heit en mem Says:

Ik zie wel jullie genieten er van.
    Het zal daar wel een mooie omgeving zijn en jullie hebben mooi weer, hier is het wat temperatuur aangaat wel goed alleen hadden we vanmorgen regen.

Jullie moeten de groeten van beppe hebben en we moesten jullie bedanken voor de bos bloemen,vond ze erg leuk.Ze gaat zo nu en dan naar Henny en ziet ze jullie verhalen daar op de computer.

Jullie moeten de verjaardag nog maar even vieren, en daar maar genieten van al het moois.
    We zijn benieuwd naar de foto’s die jullie maken van de omgeving.

Groetjes mem

2. Pa en Ma Says:

Stefan wat geweldig hoe je Joke verwend hebt! Al dat lekkere eten een rit met de taxi en daarna een bus met airco en als klap op de vuurpijl mocht Joke ook nog een guesthouse met luchtstroomopgangmaker uitzoeken? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand z’n vriendin zo verwend heeft. Je hebt het toch maar geweldig getroffen met zo’n vriend, Joke.

Groetjes Pa

3. Manon Says:

Genietend, stralend lees ik jullie verhalen en eventjes lijkt het dan alsof ik zo met jullie meereis!!
    Is Thailand werkelijk minder groen, gasjieeee das niet de bedoeling!
    Heerlijk hoor om dat warme water te voelen en te poedelen, te genieten van de cultuur en mensen op straat, verbaasd kijkend en merkend weer afgezet te worden, maar wat doen jullie die al goed!!!
    Joke, volgens mij een heerlijke buitenlandse verjaardag zo te lezen!